tisdag 9 juni 2009

Rundflätat och dubbelvirat...










Jag har testat en ny variant av armband som jag tycker blev riktigt bra. Dels är läderbandet rundflätat, till skillnad från de vanligt flätade och tvinnade armbanden som jag gjort tidigare. Dels är armbandet dubbelvirat, alltså två varv (eller fler om man så vill) runt handleden men med bara ett lås. Om någon är intresserad kostar ett sådant här armband 80 kr. Mer information finns Här under kategorin "Sortiment och priser" - "Läderarmband".

10 kommentarer:

Lisa sa...

Hej!
Jättefint armband!
Jag undrar bara, vilken bredd har du på läderbandet och var köper du materialet (läderband + låsfunktionen)?

Ylva Lindblom sa...

Hej Lisa!
Vad roligt att du gillar armbandet! Om du menar själva tjockleken på läderbandet så är det 3-4 mm. Jag handlar mest hos webbshoppar som Pagoni och Pysselportalen men handlar även en del i butik på Panduro och Pärlshopen.

Lisa sa...

Hej igen!

Får jag fråga, hur flätar du armbandet så att det blir runt? Är det en vanlig fläta med 3 band bara? Är det ett platt läderband du använder?

Ylva Lindblom sa...

Man använder fyra platta band när man gör rundflätor. Det är lite svårt att förklara hur man gör, men du kan väl skicka ett mail till mig så gör vi ett försök!

Denise sa...

Hej.
Först och främst måste jag säga att det är jätte vackra smycken du tillverkar!

Jag har samma fråga som Lisa här innan, hur flätar man det runt? Skulle vara jätte kul om jag kunde få lära mig det. Så om du känner för att hjälpa mig lite på traven kan du alltid skicka iväg ett mejl till mig på magnifikast@hotmail.com.

Ha en skön sommar! :)
Mvh

frida sa...

du är verkligen duktig :) undrar ifall du skulle vilja maila mig på fridaenocksson.blogg.se om hur man gör eller vad detta sätt kallas :) mvh friiiidaenocksson.blogg.se

Ronja sa...

Hej, jag skulle vara jätte tackam om du kunde skicka ett mail eller liknande på hur du gör dina rundflätade band.

Mvh Ronja
Ronkii_@hotmail.com

Linnéa sa...

Hej! Har alltid velat kunna göra runda flätor men har aldrig fått lära mej, jag vet att min kommentar kommer ganska sent efter du la ut inlägget men jag hittade din blogg nu och jag skulle bli så himla tacksam om du kunde skicka ett mejl och lära mej hur man gör :)

linnejas@live.se

Anonym sa...

Hejsan. Superfina armband du gör. =)
Jag vill verkligen lära mig att fläta sånna här...föröker men det blir helt fel, + hittar inget om det på nätet.
Vore jätte tacksam om du vill maila för en guide.

mvh/emilia
emiandersdotter@hotmail.com

Anonym sa...

hej, skulle du kunna skicka ett mail till mig också om hur man flätar runda läder band :)
sanna_love_m@hotmail.com